Nieuwe aanwinsten in april: boeken in de categorie economie

Als bibliotheek nemen we uiteraard altijd zo snel mogelijk nieuwe boeken in de collectie op. Heb je zelf een aanschafsuggestie? Dat horen we graag. En als je zeker wil zijn dat je als een van de eersten zo’n nieuwe titel kunt lenen, is reserveren geen overbodige luxe. Wij keken in de categorie ‘economie’ welke nieuwe aanwinsten in april zijn aangeschaft en zetten ze voor je onder elkaar. Kijk je mee?

TIP: nieuwe aanwinsten komen in bibliotheek Stad altijd op de ‘nieuw’ tafel te staan. Deze is te vinden op de eerste etage, schuin voor de klantenservicebalie.

Alles over deze vijf nieuwe aanwinsten in april

1. Durf te worden wie je bent – Kris Florek

Vorig jaar was Kris Florek onze gast bij een editie van Speaker’s Night Zakelijk. Inmiddels is zijn eerste boek verschenen. De succesvolle ondernemer van Poolse herkomst geeft adviezen aan mensen die erover denken als zelfstandig ondernemer te gaan werken.

2. Experttips voor free publicity: maak je bedrijf zichtbaar in de media met de PIN-code voor gratis publiciteit – Nicky Corts-van Raam

Hoe kom je als ondernemer in de (traditionele) media zonder te adverteren? Om klanten te krijgen moet een bedrijf immers zichtbaar zijn. Hoe je zichtbaar wordt? Met PIN! In drie stappen biedt dit boek een ‘PIN-code’ voor gratis redactionele aandacht. PIN staat voor Planning, Invalshoek en Nieuws doorgeven. Het boek biedt vlot geschreven tips voor beginnende en gevorderde ondernemers. De auteur is publiciteitscoach en was verslaggever.

3. De feel good factor: emotie= business – Esther Sluijs

Dit boek geeft meer inzicht in emotie en gedrag. Niet in de privésfeer, maar toegepast op de dagelijkse werkzaamheden. Dit wordt de feel good factor genoemd. De auteur is expert op het gebied van marketing, gedragspsychologie en verandermanagement. Zij heeft bij internationale concerns diverse strategische marketingrollen gehad en is momenteel zelfstandig adviseur. Dit boek geeft een ander perspectief op marketing en businessstrategie en is absoluut een aanrader en eigenlijk een must voor elke marketeer.

4. Kickass content in 60 minuten – Rutger Steenbergen

De handzame gids van Rutger Steenbergen begeleidt de lezer van begin tot eind over hoe men om moet gaan met het plaatsen van content op websites en waarom het tegenwoordig belangrijk is om dit door middel van sociale media te doen. Het uiteindelijke doel van content plaatsen blijft natuurlijk het aantrekken van mensen. Je kunt mensen bijvoorbeeld aantrekken door humoristische berichten te plaatsen op Facebook, via een video op YouTube of met foto’s op Instagram. De sociale media platforms hebben echter één ding met elkaar gemeen; ze verbinden mensen vanuit de hele wereld met elkaar, wat het gemakkelijker maakt om gezien te worden.

5. Het grote crowdfunding boek : de weg naar jouw crowd – Simon Douw

De auteurs hebben aan de wieg gestaan van het crowdfunden in Nederland en zijn nu de eigenaar van ’s wereld eerste onafhankelijke crowdfundingsbureau. De essentie van crowdfunding is mensen met goede ideeën verbinden met mensen die samen het idee mogelijk maken. In vier overzichtelijke hoofdstukken wordt de lezer door het proces heen geloodst. Er wordt gebruikgemaakt van checklists, mogelijke ondersteuningsmiddelen en uiteraard vele inspirerende voorbeelden.

Behalve deze vijf aanwinsten in april hebben we uiteraard nog veel meer nieuwe boeken aangeschaft. Volgende maand nemen we weer vijf nieuwe aanwinsten van de nieuwe bibliotheek voor je onder de loep. Tot dan!